Sakarya Üniversitesi (SAÜ) Araştırma Dekanlığı Proje Danışmanı ve Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Araştırma Görevlisi Dr. Ali İlya’nın yürütücülüğünü yaptığı “Çevrim İçinden Sınıf İçine: Covid-19 Dönemi Mezunu İngilizce Öğretmenlerine Yönelik Bir Mentorluk Programı Geliştirilmesi” başlıklı projesi TÜBİTAK 3005-Sosyal ve Beşerî Bilimlerde Yenilikçi Çözümler Araştırma Projeleri Destek Programı kapsamında desteklenmeye hak kazandı.
COVID-19 döneminde mezun olan öğretmenlein yüz yüze öğretime dair eksikliklerinin irdelenmesi, ihtiyaçlarının analiz edilmesi ve bilimsel veriye dayalı olarak hizmet içi programlar ile bu ihtiyaçların giderilmesinin amaçlandığı projenin araştırma ekibinde; Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Subhan Ekşioğlu, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Cihat Atar, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Araştırma Görevlisi Burcu Koç, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Öğretim Görevlisi Aydın Çelenk, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ayşegül Dalaoğlu, Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Paşa Tevfik Cephe, Abdullah Gül Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Halil İbrahim Çınarbaş, danışman ekibinde ise Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Gülden Kaya Uyanık bulunuyor.
Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü ile iş birliği yapılarak öğretmenlerin ihtiyaçlarına cevap vermeyi amaçlayan bu proje; 2020-2021 Akademik Yılı sonunda mezun olan ve COVID-19 kapanma süresince Öğretmenlik Uygulaması I ve II derslerini yüz yüze tamamlayamayan İngilizce öğretmenlerinin yüz yüze öğretim ortamlarına dönük ihtiyaçlarını analiz etmeyi, bu ihtiyaçlar temelinde bir mentorluk programı önermeyi, programın bir pilot uygulamasını yapmayı ve değerlendirme sonuçları çerçevesinde son halini vererek yaygınlaştırılmasını sağlamayı hedefliyor.
Araştırma Görevlisi Dr. Ali İlya Covid-19 kapanma döneminde tüm derslerin uzaktan yürütülmeye başlanmasıyla özellikle uzaktan uygulamalı derslerde ciddi sıkıntılar yaşandığını belirterek, öğretmenlerin mesleki deneyimleri olmadan atanmalarının ciddi eksiklikleri beraberinde getirdiğini söyledi. Bu eksikliklerden yola çıkarak öğretmenlerin ihtiyaçlarını ve hissettikleri eksiklikleri ortaya çıkarmayı amaçladıklarını belirten Dr. İlya çalışmaları sonucunda elde edecekleri veriler doğrultusunda İngilizce öğretmenlerine bir mentorluk programı geliştireceklerini ifade etti.
Projenin değerlendirme sonuçlarına göre son hali verilen program, proje süresince eğitim alan 45 öğretmenin formatör olarak görev almasıyla ilgili gruptaki diğer İngilizce öğretmenlerine yaygınlaştırılacak. Ayrıca proje sonunda nitelikli bir makalenin, bildirinin, program kılavuzunun üretilmesi ve bursiyerlerin yetiştirilmesi hedefleniyor.
Dr. Ali İlya 5 Eylül 2022 tarihinde yürütücülüğünü yaptığı “İngilizce Öğretmenliği Programına Yönelik Yenilikçi Bir Öğretmenlik Uygulaması Modeli Geliştirilmesi” başlıklı projesiyle de TÜBİTAK tarafından desteklenmişti.