Sakarya Üniversitesi (SAÜ) Araştırma Dekanlığı (ARDEK) tarafından 3501 Kariyer Geliştirme Programı hakkında bilgilendirme toplantısı düzenlendi.
SAÜ ARDEK tarafından düzenlenen TÜBİTAK 3501 Kariyer Geliştirme Programı bilgilendirme toplantısı SAÜ Turgut Özal Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. Akademik kariyer planlamasına yönelik olarak, iki farklı oturumda düzenlenen bilgilendirme toplantısının ilk oturumunda Doç. Dr. Gamze Güney Eskiler, Dr. Öğretim Üyesi Ali İlya ve Dr. Öğretim Üyesi Hatice Turut birer sunum yaptı. Fen, Sağlık ve Mühendislik alanlarına yönelik düzenlenen etkinliğin ikinci oturumda ise Araştırma Dekanı Doç. Dr. Mehmet Emiroğlu, Doç. Dr. Muhammet Hilmi Nişancı ve Doç. Dr. Gamze Güney Eskiler konuşmacı olarak yer aldı.
Kariyer gelişiminde önemli fırsat
Kariyer geliştirmek için 3501 projelerinin önemine dikkat çeken Doç. Dr. Gamze Güney Eskiler, doktoranın tamamlanmasının ardından 7 yıl içerisinde bu programa başvurulabileceğini, doktora sürecinde olduğu gibi bir danışman olmadan proje yürütücüsünün kendi ayakları üzerinde durarak 3501 projesini yürütebileceğini söyledi. Doç. Dr. Eskiler, 3501 projesi hakkında “Bu program doktoralarını tamamlamış bilim insanlarının çalışmalarına destek sağlayarak genç bilim insanlarının kariyer gelişimini teşvik etmeyi amaçlıyor. Üstelik bu programda bir başvuru kısıtlaması yok, Yıl boyunca başvuru yapabiliyorsunuz” dedi. Doç. Dr. Eskiler 3501 projelerinde, doktora çalışmasının aynısının yapılmaması fakat doktora çalışmasından da kopuk olmayacak yeni bir çalışma alanının belirlenmesi gerektiğine dikkat çekti.
Bilgilendirme toplantısında projede yer alan yaygın etki bölümü konusu üzerine bir sunum yapan Dr. Öğretim Üyesi Ali İlya, kendi projesinden yola çıkarak bilimsel akademik çıktı, sosyal çıktı ve araştırmacı yetiştirilmesine yönelik çıktı örnekleri verdi. Dr. Öğretim Üyesi İlya, verdiği örneklerle başvuru sırasında izlenecek yol haritası hakkında katılımcıları bilgilendirdi.
“Amaç ve Hedef Aynı Değildir”
Proje yazım sürecinde amaç ve hedefin karıştırıldığına değinen Dr. Öğretim Üyesi Hatice Turut, amaç ve hedefin aynı şeyler olmadığını belirterek, “Amaç dediğimiz kavram projenin ulaşmak istediği nihai noktadır. Hedeflerimiz ise o noktaya ulaşırken izlediğimiz yollardır. Bu hedefleri gerçekleştirmemiz için de proje sürecimizde iş paketleri uygulanır” dedi. Projenin yöntemi konusunda da katılımcılara bilgiler veren Dr. Öğretim Üyesi Turut, “Projenin tasarımında kullanılan nicel, nitel veya karma yöntemler açık bir şekilde anlatılmalıdır. Hangi yöntemin neden kullanıldığı ise atıflarla açıklanmalıdır” diye konuştu.
Etkinliğin ikinci oturumunda genç bilim insanlarının kariyer planlamaları konusu üzerine bilgiler veren Araştırma Dekanı Doç. Dr. Mehmet Emiroğlu “3501 projeleri, içerisinde bulunduğumuz çağın akademik önderliğini yüklenecek genç araştırmacıların çalışmalarını destekliyor. Genç bilim insanlarının kariyerlerini araştırmacı ve eğitimci olarak en iyi şekilde sürdürmeleri ve bilimin ülkemizin kalkınmasındaki rolünün arttırılması amaçlanıyor” dedi. Proje formunda yer alan bütçe bölümünün doğru bir şekilde değerlendirilmesi gerektiğini ifade eden Doç. Dr. Emiroğlu, bütçe yazılırken tüm gerekçelerin, detaylı bir şekilde belirtilmesi gerektiğini söyledi.
“Ardışık Hedefler de Olabilir”
Proje sürecinde amaca giden yolda hedeflerin izlendiğini söyleyen Doç. Dr. Muhammet Hilmi Nişancı, “Bir projenin bir hedefi olabileceği gibi paralel ya da ardışık hedefleri de olabilir. Amacın ölçülebilir ve gerçekçi olması gerekiyor” dedi. Doç. Dr. Nişancı proje süresinin en fazla 36 ay olduğuna dikkat çekti.
Etkinlik, soru-cevap kısmının ardından sona erdi.